Wat verstaan we onder online marketing?

Zoekmachine adverteren (SEA) is een tak van online marketing, net zoals search engine optimisation (SEO) en een combinatie van de twee zoekmachine marketing (SEM). Vaak kiezen bedrijven ervoor om de online marketing te laten uitbesteden, bijvoorbeeld bij internet marketing waalwijk. Maar voor de echte liefhebber kan je het ook zelf uitproberen. 

Wat zijn de belangrijkste verschillen tussen SEM, SEA en SEO?

De marketing technologieën SEO (zoekmachine optimalisatie), SEA (zoekmachine adverteren) en SEM (zoekmachine marketing) kunnen als volgt worden onderscheiden:

SEM

  • Staat voor zoekmachine marketing, afgekort: SEM
  • Combinatie van SEA en SEO en is een tak van online marketing
  • Omvat alle elementen die zijn ontworpen om de zichtbaarheid van een website in de SERP’s van een zoekmachine te verbeteren.

SEA

  • Staat voor search engine advertising, afgekort: SEA
  • Advertenties plaatsen op pagina’s met zoekresultaten of andere websites met behulp van methoden zoals CPC/PPC (kosten per klik).
  • Advertenties boeken in de SERP’s op basis van biedingen op zoekwoorden waarvoor de advertenties zijn geplaatst
  • Een goede ranking kan worden bereikt door optimalisatie van tekstadvertenties en aanbiedingen
  • Duidelijke controle van advertentie maatregelen met berekenbaar succes
  • Middelen om meer verkeer te genereren of het merk te verbeteren
  • Kan onderdeel zijn van een tijdelijke marketingcampagne
  • Veel mogelijkheden voor targeting of retargeting kenbaar maken
  • Het kan onderdeel zijn van remarketing
  • Erkend als reclame

SEO

  • Staat voor search engine optimalisation, afgekort: SEO
  • Bevat maatregelen om websites te optimaliseren voor crawlen en indexeren door zoekmachines met behulp van on-page en off-page optimalisatie.
  • Goede rankings kunnen worden bereikt door optimalisatie van de on-page en off-page factoren van de website
  • Geen doorslaggevende garantie dat optimalisatie maatregelen kan leiden tot betere posities voor bepaalde zoekwoorden
  • Branding is meer een secundair onderdeel van een SEO-strategie
  • SEO is vaak van lange duur
  • Targeting kan alleen worden gedaan door middel van tests, evaluaties en schattingen die leiden tot aanpassing van de inhoud of seeding
  • “Onzichtbaar” voor de gebruiker

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *